Categorieën
Facebook

Hoe creëer je een succesvolle Facebook advertentie? Lees het hier!

Hoe creëer je een succesvolle Facebook advertentie? Wij hebben al meerdere blogs gemaakt over Facebook Marketing, SEO en website optimalisatie. Deze zetten we vaak om naar een e-book of een video of extra diep artikel online. Dit doen we eigenlijk altijd, zo veel mogelijk waarde uit wat je al gemaakt halen

Zo creëer je een succesvolle Facebook advertentie

De basis voor onze Facebook-marketing training lag er al een jaar. Tot wij verschillende vragen zagen binnenkomen over hoe maak ik een ad die werkt, hoe boost ik een bericht etc. en op de ondernemers Facebook groepen over hoe je Facebook winstgevend kan inzetten voor je bedrijf.

Tip 1: Recycle ook je content

Zo besloten wij om de blogs om te zetten tot een leerzame all-in course voor ondernemers. Dit heeft ons een enorme boost gegeven.

Tip 2: Geef je klanten alleen Mega waardevolle content

De reden dat advertentie vaak goed loopt is als je iets aanbiedt wat mensen echt graag willen hebben. Ze dachten er iets uit te halen wat voor hen waardevol is.

In ons geval is dit tips en advies. Maar je kunt van alles bedenken: checklisten, toffe infographics, animatievideo’s, trainingvideo’s, webinars, blogs, kennisartikelen, SEO gids etc.

Vergeet niet overral goedestorytelling‘ in te verwerken, het maakt niet uit of je boekwerk aanbieden of gericht een paar key punten. Zolang het maar mega waardevol is. Hoe? zoek het specifieke probleem en de hiervoor de hand liggen de oplossing maken, dit verwerk je in de aanbieding. Zeer pakkende koptekst en goede inhoud en je bent al onderweg tot succes. Aanbieding, check!

Tip 3: Inschrijfpagina / opt-in pagina moet geen kermis zijn

Je hebt een toffe aanbieding bedacht in je plan voor je advertentie, nu is het tijd voor de opt-in pagina. Wij zien het te vaak de KERMIS, opdrachtgevers of ondernemers willen werkelijk waar alle pluspunten verwerken in 1 regel tekst. Geef je bezoeker alleen de optie voor inschrijving, de ‘transactie’. Aanbieding geven en inschrijven om de aanbieding te ontvangen, that’s it.
Hou het zo simpel en effectief mogelijk. Mooie pakkende tekst en een grote knop met Direct Toegang >>

Voor de mensen die al wat verder zijn, wij gebruiken de tool leadpages. Omdat deze al vaste templates gebruikt die je met een plug-in van WordPress website direct kunt inladen. Het is altijd handig als je opt-in pagina’s en website samenwerken. Maar kijk wat voor jou goed werkt.

Tip 4: Kies voor specifieke targeting

900 miljoen mensen bezoeken dagelijks Facebook, deze kun je bereiken als je dat wilt. Maar dat wil jij niet… jij wil de oplossing zijn voor mensen die een ‘specifiek’ probleem hebben en jij hebt de oplossing toch? Dus advertentiesets aanmaken.

Hiervoor gebruik je campagne targeting van Facebook. Je kunt dit doen als je Facebook-eigenaar, daarom moet ook elke Facebook-eigenaar zijn doelgroep goed omschrijven. Waar target Facebook mee? Locatie, leeftijd, geslacht, talen, Gedetailleerde doelgroepen en Connecties.

Connecties is interessant aangezien je hier kan zeggen: personen die je pagina leuk vinden of vrienden van vrienden die je pagina leuk vinden. Dat maakt adverteren via Facebook zo sterk tegenwoordig. Iets dat Google Adwords niet heeft die ‘spamt’ maar wat.

Vervolgens kan je nog budget en planning invoeren. Hiermee kan je de duur instellen wat ik altijd adviseer omdat je met cyclus werkt waarin je steeds je advertentietekst en afbeelding beter maakt! Maar ook een redelijk budget per dag om mensen te bereiken. Facebook heeft zijn eigen bereik meter handig voor een indicatie.

Tip 5: Copy/tekst moet te verleidelijk en pakkend overkomen

Er werd wel eens gezegd door de vader van advertenties dat juiste copy 80% is van de verkoop en wij geloven dit ook echt. Juist toepassing van copy is het succes van vele online merken en advertenties. De conversie ligt ook veel hoger als de post tekstueel sterk is dan een afbeelding met alleen een pakkende quote of een linkpost naar een kennisartikel.

Dus wat hebben wij nou gedaan? Wij schrijven altijd een zeer uitgebreide salespagina met veel waarde voor de bezoekers. Geef, geef,geef en krijg terug is ons motto, ook we de wet van 3-1. Of maar er een uitgebreide advertentie van met hierin de linkjes naar je opt-in pagina. In deze post moet je wel mensen kunnen overtuigen dat er echt ‘iets’ in zit voor hun dat direct waarde toevoegt. That’s it. Laat je kennis & kwaliteit voor zichzelf spreken. Met deze advertentie hebben wij … bereikt in 30 dagen.

Tip 6: Schaal op als het werkt

Omdat het zo goed ging met onze eigen Facebook-advertenties en met onze salespaginas opt-ins bouwen moest er iets met die kennis meegebeuren. Zo vonden wij Marco en Heiko dat het tijd was om het te delen met hun directe ondernemende vrienden en kennissen. Dit hebben wij via onze blogs gedaan maar het kan sneller en beter.

Dus hiervoor hebben besloten om er een online training van te maken over Faccebook en hoe je dit kunt inzetten voor je bedrijf. Deze korte training zetten we nu nog in de markt voor een klein bedrag van €250,- euro.

Hoe jij die opschaling gaat uitvoeren, dit moet je goed testen. Onze eerste stap is om het vervolgproduct aan te bieden op de bedanktpagina. Dit leverde ons tot minder dan 1 sales, op 1600 mensen dit werkt dus duidelijk niet meer.

Na veel testen en kijken naar hoe andere succesvolle ondernemers het voor elkaar krijgen kwamen wij erachter dat je interactie nodig hebt voor verkoop. Hoe krijg je dit? Nou via een webinar kan het zeer goed werken of een live FB event organiseren / FB workshop vorm en hierin het product pitchen.

Dit werkt wel. Bovendien is een live event of een webinar ook weer waardevol omdat mensen jou leren kennen op een persoonlijke manier, connecten. Juiste investering van jou tijd en marketing budget dachten wij zo.

Tip 7: Ingeschreven? NU kan je het eerste product aanbieden.

Zorg altijd voor een naadloze aansluiting van de zo genoemde up-sell producten. Deze producten kan je dus aanbieden als mensen zich hebben inschreven via je opt-in pagina. Dit zijn producten waar je geld aan kunt verdienen maar vergeet niet de 3-1 ratio. Hiermee zorg je dat je weer geld krijgt om te investeren in je Facebook-campagne. Hoger budget, meer bereiken = meer sales.

Wij raden ook aan om direct na een opt-in een gouden aanbod te doen van een product. Maar ga het niet alles een gek pushen in het gezicht van je toekomstige klant, denk eerst aan je relatie. Als je net een date hebt ga je ook niet over samenwonen beginnen toch?!

Vergeet niet dat je alleen winst draait op je producten maar maillijst vergroten en directe connecties opdoen heeft ook zeker waarde voor elke ondernemer.

Wil je winnen met Facebook? Wat heeft voor ons echt het verschil gemaakt? Dit was voor ons 1 simpel idee. Dit hebben wij in onze Facebook Ads Masterclass training verwerkt.

Wil je meer weten? heiko@marketingcompleet.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *